Sivustomme käyttää evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt yksityisyyden suojamme ja evästeiden käytön. ×

Kun ajat autoa, aja autoa...

Pienet muutokset päivässä tuovat lisää rauhallisuutta arkeen ja huomaamme kuinka tietoisesti toimintaa hidastamalla käytössämme oleva aika vaikuttaa lisääntyvän.

Ajatuksen voimalla

Posted by admin at 17.40 aika 14.12.2016

Jaa:


Anu Vihonen, NLP Trainer & Coach, Kirjoitus julkaistu MIELI-lehdessä 3/2016


Ajattelu ohjaa tunteitamme ja tunteet ohjaavat ajatteluamme.

Tunteet voivat olla miellyttäviä, epämiellyttäviä tai neutraaleja. Kaikenlaiset tunteet ovat osia meistä itsestämme ja ne ovat yhtä hyväksyttäviä. Kun koemme epämiellyttävän tunteen, haluamme yleensä päästä siitä kuitenkin eroon mahdollisimman nopeasti.

Mieltä painavia asioita ei kannata jäädä murehtimaan liikaa, sillä tuolloin niillä on taipumuksena kasvaa entisestään. Jos päätämme, että emme ajattele jotain asiaa lainkaan, voi olla, että se hiipii mieleemme salakavalasti yllättävällä hetkellä. Tunteet on aina hyvä käsitellä ja tuoda niiden takana mahdollisesti oleva viisaus tietoiseen mieleen.

Yksi keino omien tunteiden tarkasteluun ja tarvittaessa niiden muuttamiseen on tehdä tämä hyväksyvästä tietoisesta läsnäolosta käsin.

Jos esimerkiksi huomaat pelkääväsi jotain, voit sanoa tunteelle “Hei pelko, mitä sinulle kuuluu?” Hengitä rauhallisesti, tietoisesti, läsnäolevasti – ja samanaikaisesti pyydä pelkoa ja tietoista läsnäoloa yhdistymään niille sopivalla tavalla. Tarkkaile, mitä näiden kahden yhdistymisessä tapahtuu.

Voit sanoa hiljaa mielessäsi “Hengitän sisään ja samalla keho ja mieli rauhoittuvat. Hengitän ulos ja pelkoni häviää”.

Kuvittele, että pelko on nyt edessäsi. Minkälaisena näet sen? Tarkastele pelkoasi lempeästi ja mieti, mikä sai aikaan alkuperäisen pelon tunteen. Onko sinulla joitain uskomuksia, jotka toivat tunteen esille? Kuuntele mitä mielesi sanoo ja hyväksy kaikki vastaukset.

Kiitä itseäsi ja kaikkia tunteitasi. Olet täydellinen sellaisena kuin olet.


Seuraavat NEWAYn  NLP-koulutukset:

NLP Practitioner 26.5. – 9.9.2018 
NLP Master Practitioner 28.9.2018 – 3.3.2019 
NLP Pre-Trainer 1. - 2.9., 6. - 7.10., 3. - 4.11.2018
NLP Trainer Update 8. – 9.12.2018 
NLP Trainer 16.3.2019 – 12.1.2020
NLP Tutustumisilta 15.8.2018
NLP-harkat
• Terveen itsekkyyden virkistyspäivä 18.8.
• Rajoittavat ja kannustavat uskomukset 22.9.
• Aikamatka itseen 24.11.
• Sankarin matka 25.11.
Kohtaamisen voima –sosiaalipanoraamakurssi 26. – 27.1.2019

NLP-koulu -verkkovalmennus